Vragen? Bel ons op 03 808 3168

Mijn winkelwagen 0 Afrekenen

Retour sturen van een product

Is er iets mis met je product of voldoet het niet aan je wensen? Dan mag je het altijd gratis retour sturen. We willen graag tevreden klanten en gaan daarin heel ver. Dat is Datona.

Wanneer kan je een product terugsturen?

  • Binnen 180 dagen na levering.
  • Als je niet tevreden bent (om wat voor reden dan ook).
  • Het artikel niet gebruikt is.

180 dagen zichttermijn

Wij zijn blij met jou als klant en daarom geven we je een uitzonderlijke zichttermijn van 180 dagen. Binnen deze 180 dagen mag je zonder opgaaf van redenen je bestelling herroepen en gratis retour sturen. Dit houdt in dat je aan ons meedeelt dat je afziet van de koop middels het retourformulier, telefoon of e-mail. Nadat je deze mededeling hebt gedaan, heb je nog 14 dagen de tijd om het product of de producten terug te sturen. We verzoeken je om het in de originele verpakking te retourneren.

Nadat wij je mededeling om te herroepen hebben ontvangen, storten we het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding (meestal binnen 3 werkdagen) terug. Wij betalen terug via hetzelfde betaalmiddel als waarmee de betaling is gedaan. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Waardevermindering tijdens zichttermijn

Heb je het product dusdanig gebruikt waardoor er waardevermindering is opgetreden tijdens de zichttermijn van 180 dagen, dan kan het zijn dat we niet het volledige aankoopbedrag terugstorten. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Twijfel je of je het product retour mag sturen? Neem dan contact op met onze klantenservice, zij helpen je graag verder.

Hoe werkt retourneren?

Om te beginnen verzoeken we je om het online retourformulier in te vullen, een brief te sturen of e-mail met daarin de wens om een artikel(en) retour te sturen. Als we je retourformulier ontvangen hebben, sturen we je een retoursticker en instructies om je producten gratis terug te sturen. Het is voor ons prettig als je het product in de originele verpakking terugstuurt. Lukt dat niet, dan verzoeken we je om het zo goed mogelijk te verpakken voor je het terugstuurt. Als je zelf het artikel retour stuurt, zonder een retourlabel van Datona, dan worden de kosten voor het retour sturen niet vergoed.

Als je geen gebruik wenst te maken van het online retourformlier dan heb je de mogelijkheid om het Modelformulier voor herroeping uit te printen, in te vullen en mee te sturen met het retour. 

Je mag het product ook terugbrengen naar onze winkel aan de Turfsteker 49, 8433 HT in Haulerwijk.

Aankoopbedrag terugstorten

Je aankoopbedrag storten we zo spoedig mogelijk terug, doorgaans binnen 3 werkdagen, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding. 

Je hebt het product langer dan 180 dagen en bent toch niet tevreden

Daar komen we samen wel uit. Neem a.u.b. contact met ons op en we bekijken of we een oplossing voor je hebben.

Je product is defect, en nu?

Als je product defect is verzoeken we je om een retourformulier in te vullen, waarna we je een retoursticker sturen om het defecte product terug te sturen. Wanneer het defecte product bij ons is ontvangen, wordt er door een monteur gecontroleerd en gerepareerd. Wanneer na controle door de monteur blijkt dat het product niet te repareren is, wordt er uiteraard een vervangend product naar je terug gestuurd. Je hebt in de meeste gevallen een gerepareerd of vervangend product binnen 3 tot 5 werkdagen alweer terug!

Na 180 dagen toch een defect?

Neem dan contact op en we komen samen tot een oplossing (kijken naar de mogelijkheden).

Heb je nog vragen?

Neem a.u.b. contact op voor al jouw vragen. We zijn telefonisch bereikbaar via 03 808 3168 of via e-mail: klantenservice@datona.nl.

loader